עיצוב לוגו
מטרת עיצוב לוגו
אחד האלמנטים המייצגים את תדמית המוצר או החברה הוא הלוגו שלהם. הלוגו יוצר רושם קל לזיהוי אצל צרכנים ולקוחות פוטנציאליים, ובעצם מקשר בין מהות החברה לתדמיתה. עיצוב לוגו נחשב לפעולה חשובה כחלק מבניית האתר, כיוון שכיום רוב העסקאות והקניות נעשות דרך האינטרנט, כך הלוגו עוזר לזכור את העסק מבין שלל הגירויים היומיומיים אליהם נחשפים הצרכנים. עיצוב הלוגו והסגנון משפר את יכולת הזיהוי של קהל היעד ומאפשר להבליט את ייחודיות החברה מבין המתחרים העסקיים בשוק.
דרכים לעיצוב הלוגו
עיצוב לוגו כשלעצמו זהו תהליך מורכב שאין להקל עליו ראש. תוכלו למצוא לוגואים עם אפקטים תלת מימדיים ואפקטים חזותיים, כאשר לגודל הלוגו קיימת השפעה לגבי העיצוב. ישנם מספר דרכים לעצב לוגו: ראשית זה להתחיל מסקיצה, לשחק עם צורות על גבי מסך עד שמתחילים לפתח את הרעיון שמוצא חן. דרך שנייה היא לבחור צורה המייצגת את רעיון החברה ולשדרג אותה בהתאם. דרך נוספת היא לשלב צורות כך שסקיצה תהיה מובנת ואולי ההיפך, תדרוש מהצופה להעלות ניחושים. אחת הדרכים אותה מיישמים מעצבים רבים היא לבנות את הלוגו בצורה טקסטואלית ואחרי כן מנסים למצוא דרך להציג את החברה בצורה הכי מעניינת תוך כדי שימוש בתווים, גופנים וגדלים שונים. לאחר שמגדירים צורה ניגשים לבחירת הצבעים. כדי לעורר עניין מבחינה חזותית, אפשר ליצור ניגודים של גוון, מרקם או גודל גופן, ועדיין לשמור על צבעים פשוטים. הלוגו אמור להיות פשוט ולא מורכב, ויש לקחת בחשבון שהאלמנטים צריכים להיות ניתנים לזיהוי גם בגדלים מוקטנים.
מהו סוג הלוגו אותו כדאי לבחור ?
לוגו עם סמל לעומת לוגו טקסטואלי: לוגו עם סמל כולל איור כדוגמת מעגל, שמש ושלל אלמנטים גרפיים כאלו ואחרים. עיצוב לוגו זה נחשב לנפוץ, הואיל והוא קל לעשייה ובולט במיוחד. הלוגו הטקסטואלי כולל אותיות, ללא שימוש באלמנט גרפי כלשהו. בדרך כלל שם החברה יהיה כתוב עם אות מסוגננת אחת, כמו חברת Stars. למרות שהוא נחשב לפשוט מסוגו, קשה ליצור לוגו טקסטואלי שמבלי שייראה דומה ללוגו קיים. אכן, לשאלה איזה עיצוב לוגו כדאי לבחור אין תשובה חד משמעית אך כדאי לבחור בצורה הניתנת לזיהוי ולזכירה.
עצות לעיצוב לוגו
חשוב לזכור שמילת המפתח היא פשטות: ככל שהלוגו יהיה פשוט יותר, כך יהיה קל יותר לזכור. גם אם אתם מעדיפים איור מורכב ללוגו, נסו למזער בפריטים עד כמה שניתן, כדי הצופה יבין מה הוא רואה. כך גם לגבי בחירת הגופן והצבע: במידה ומדובר בחברה פיננסית וגדולה, בטח תעדיפו להשתמש באות בולטת ועבה, ובקשר לצבעים יש לקחת בחשבון שהלוגו אמור להיראות טוב באינטרנט ובדפוס יחד: גם בעת ששולחים פקס או מסמכים שיווקיים, רצוי שהלוגו יהיה ברור וקריא לעין.